Este RCA-ul un posibil factor de instabilitate a pieţei asigurărilor ?

Dacă extragem din Raportul ASF privind activitatea pe anul 2013 în domeniul asigurărilor, http://www.asfromania.ro/index.php/publicatii/rapoarte-anuale/rapoarte-asf,  informaţiile legate de produsul RCA, observăm următoarele: Acest produs de asigurare se vinde cu precădere de anumiţi asiguratori (trei societăţi deţin peste 55% din piaţă), iar despre alţii, care deţin poziţii fruntaṣe în piaţă ṣi înregistrează ṣi profit, putem afirma cu certitudine că se feresc să deţină o expunere mare în portofoliu pe această clasă de asigurări.

Allianz este o companie cu peste 120 ani de experienţă ṣi o prezenţă în peste 70 state ale lumii, care reuṣeṣte ṣi pe piaţa din România să obţină profit, ṣi chiar un procent important din cifra de afaceri, însă are o expunere pe produsul RCA de numai 25 % în anul 2013, procent  care nu pune în pericol rezultatul financiar pozitiv al companiei. Totodată Generali Asigurări, un alt jucător important în plan internaţional din domeniu, cu peste 180 ani de experienţă, vinde RCA în România numai în limita a 11 % din portofoliul de produse ṣi reuṣeṣte să înregistreze profit. Ṣi alţi doi asiguratori importanţi cu rezultate internaţionale notabile ṣi anume Vienna Insurance Group prin Omniasig SA ṣi Groupama Asigurări, înteleg să vândă în România RCA numai în limita a maxim 21 % din total prime subscrise.

Oare experienţa de zeci de ani a acestor jucători internationInsurance 6ali din domeniul asigurarilor nu ar trebui să fie luată de exemplu ṣi de ceilalţi ṣi astfel, expunerea pe acest produs, care în prezent în România aduce rezultate finaciare negative, să fie limitată ? Faţă de titul articolului, consider că o politică eficientă de management ṣi o subscriere prudenţială nu pune în pericol stabilitatea pieţei de asigurări din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *